راهنمای والدین: استفاده از آکادمی کودکان خان در خانه

پیش از شروع، این مقاله را مطالعه کنید: آکادمی خان

آکادمی کودکان خان، برنامه‌ای آموزشی، رایگان، سرگرم‌کننده و جذابی است با طراحی ویژه برای کودکان خردسال. محتوای برنامه درسی این آکادمی، یادگیری را برای کودکان دو تا هشت‌ساله جذاب و سرگرم‌کننده می‌کند.

اپلیکیشن آکادمی کودکان خان

در حالی که بیشتر برنامه‌های یادگیری بر روی یک مهارت محدود تمرکز می‌کنند، برنامه رایگان آکادمی کودکان خان شامل گستره‌ای از محتوای آموزشی در زمینه‌های ریاضی، هنرهای زبان، و یادگیری اجتماعی- عاطفی است.

محتوای آموزشی برنامه آکادمی خان

راهنمای نصب برنامه آکادمی کودک خان:

ابتدا Khan Academy Kids را از گوگل‌پلی دانلود کنید. برای نصب برنامه آکادمی کودکان خان، یک آدرس ایمیل وارد نمایید و سپس با آدرس ایمیل ثبت‌نام شده، برنامه را باز کنید و به صفحه اصلی بروید. به شما پیشنهاد می‌دهیم برای آشنایی با برنامه آکادمی کودکان خان، مقاله را تا انتها بخوانید تا آگاهی بیشتری درباره برنامه آکادمی کودکان خان پیدا کنید.

راهنمای نصب برنامه آکادمی کودکان خان

برای ادامه مسیر بر روی دکمه سبز رنگ بزرگ کلیک کنید:
در صفحه اصلی، روی پیکان بزرگ کلیک کنید تا مسیر یادگیری که شامل ویدیوهای آموزشی و فعالیت‌های تعاملی است، آغاز شود. هنگامی که کودک دکمه پخش را فشار می‌دهد‌، مسیر یادگیری به شکل خودکار موضوعاتی مانند ریاضی، هنرهای زبانی و یادگیری اجتماعی و عاطفی را نشان می‌دهد. در ادامه مسیر و با پیشرفت کودک در آکادمی، محتوای درس‌ها در سطحی نمایش داده می‌شود که با عملکرد کودک در برنامه تناسب داشته باشد. همانطور که در مقاله نخست اشاره کردیم؛ یادگیری در این آکادمی تطابقی و مطابق با سطح هر کودک است.

یادگیری تطابقی کودک در برنامه آکادمی کودکان خان

بر روی کتاب بنفش کلیک کنید تا کتابخانه باز شود:
کودکان با رفتن به بخش کتابخانه، می‌توانند از ده‌ها کتاب، فیلم و فعالیت‌های مختلف دیدن کنند. فقط با یک کلیک بر کتاب در گوشه سمت چپ، بالای صفحه اصلی، به کتابخانه دسترسی پیدا می‌کنید و می‌توانید در کتابخانه کتاب بخوانید. این کتابخانه کتاب‌هایی با موضوعات داستانی دارد که براساس شخصیت‌های داخل برنامه کودکان آکادمی خان برنامه‌ریزی شده است و همچنین کتاب‌هایی با محتواهای غیرداستانی در زمینه حیوانات و طبیعت، سیاره‌ها، منظومه شمسی، علوم تجربی و حواس پنج‌گانه -شنوایی، بویایی و لامسه و...- در این بخش قرار دارد. برای مطالعه هر کتاب، دو گزینه وجود دارد: کودک کتاب را به تنهایی مطالعه کند یا به همراه والدین؛ بنابراین کودکان می‌توانند به تنهایی نیز کتاب بخوانند.

کتابخانه برنامه آکادمی کودک خان

در کتابخانه آهنگ گوش بده، بخوان و همراه با آن شاد باش و فعالیت کن
برای یافتن آهنگ‌های موردعلاقه کودک، روی نشانه‌ی ویدیو در کتابخانه کودکان آکادمی خان کلیک کنید. با شروع موسیقی به کودک بیاموزید که سر، شانه، زانو، و انگشتان پا را با شادمانی حرکت دهد. همزمان با پخش آهنگ کودی، یکی از شخصیت‌های کارتونی در آکادمی که خرس است، می‌گوید: «وقت آن است که بدن خود را حرکت دهیم و فعالیت کنیم!». آهنگ و موسیقی در آکادمی کودکان خان، خانواده‌ها را تشویق می‌کند برای مدتی دستگاه تلفن همراه  یا تبلت را کنار بگذارند و هم‌زمان با موسیقی فعالیت و حرکت کنند.

پخش ویدیو در اپلیکیشن آکادمی کودک خان

از یادگیری در کتابخانه لذت ببرید
اگر به دنبال موضوعی ویژه برای یادگیری هستید؛ دسته‌بندی‌هایی که شامل؛ حروف، ریاضی، خواندن هستند را جست‌وجو کنید.

یادگیری از طریق نرم افزار آکادمی کودک خان

مشاهده پیشرفت کودک در کتابخانه 
در کتابخانه، می‌توانید ببینید فرزندتان کدام فعالیت‌ها را انجام داده است و در چه سطحی از یادگیری قرار دارد؛ نشانه‌های رنگی نشان‌دهنده پیشرفت فرزند شما در محتوای درسی است و به شما می‌گوید کودک شما در کدام‌یک از سه سطح یادگیری قرار دارد. هم‌چنین وضعیت یادگیری کودک شما را نیز مشخص کرده است: در حال پیشرفت است، پیشرفت‌کرده یا تسلط کامل دارد.

مشاهده پیشرفت کودک با برنامه آکادمی خان

برای مشاهده هر شخصیت کارتونی کافی است روی آن کلیک کنید:
با کلیک روی هر شخصیت کارتونی که در پایین صفحه اصلی قرار گرفته است، کودک می‌تواند با شخصیت‌های کارتونی داخل برنامه و ویژگی‌های آن‌ها آشنا شود، اتاق‌های آن‌ها را ببیند و با اسباب‌بازی‌های‌شان بازی کند؛ حتی با پیشرفت یادگیری، کودکان می‌توانند از شخصیت‌های کارتونی آکادمی خان جایزه بگیرند.

شخصیت های کارتونی برنامه آکادمی کودکان خان

هر شخصیت فعالیتی دارد که بچه‌ها از آن لذت می‌برند: 

  •  روی «اولو» -شخصیت فیل-  کلیک کنید تا با اسباب‌بازی‌های حمام او سرگرم شوید. 
  •  روی «ریا» -شخصیت راسو- کلیک کنید تا مجموعه حشرات او را مشاهده کنید.
  •  روی «پک» -شخصیت پرنده- کلیک کنید تا کمد لباس او را مشاهده کنید و لباس بپوشید.
  •  روی «سندی» -شخصیت روباه- کلیک کنید تا بتوانید سازهای موسیقی او را بنوازید.
  •  روی «کودی» -شخصیت خرس- کلیک کنید تا مجموعه‌ای رنگارنگ از کلاه‌ها را امتحان کنید.

شخصیت های کارتونی نرم افزار آکادمی کودکان خان

از برنامه آکادمی کودک خان به صورت آنلاین و آفلاین استفاده کنید:
برای دسترسی به تمام محتوای آموزشی برنامه آکادمی کودکان خان به اینترنت نیاز است؛ اما بخش ویژه‌ای در کتابخانه وجود دارد که به صورت آفلاین نیز در دسترس است؛ نام این بخش «چمدان کودی‌ ‌خرسه» است. در بخش «چمدان کودی‌ خرسه» کودکان می‌توانند بدون اتصال به اینترنت از محتوای آن استفاده کنند و لذت ببرند.

استفاده از اپلیکیشن آکادمی خان به صورت آنلاین و آفلاین

دسترسی به تنظیمات کنترل والدین در آکادمی
اگر والدین بخواهند دسترسی به بخش‌ ویژه‌ای از برنامه -مانند برخی از ویدیوها- را محدود کنند، این تنظیمات را می‌توانند در بخش والدین برنامه فعال کنند.

کنترل والدین به دسترسی کودک در برنامه آکادمی خان

پرسش‌های شما
اگر پرسشی درباره چگونگی استفاده از برنامه دارید، به تیم پشتیبانی آکادمی کودکان خان به نشانی khankids@khanacademy.org ایمیل بزنید. هم‌چنین می‌توانید در شبکه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک، توییتر و اینستاگرام با این آکادمی در تماس باشید.

ویراستار
گروه آموزک
Submitted by editor69 on چ., 10/04/2023 - 11:41